Înscrie-te la cea mai căutată școlară de afaceri din regiune

Curs Ciclul de viață al unei organizații

Organizațiile au devenit o parte esențială a societății moderne. Organizațiile sunt grupuri de oameni care, sub supravegherea managerilor, lucrează în mod organizat pentru a atinge anumite obiective. De la ei se așteaptă să răspundă rapid și cu succes cerințelor pieței și să fie cu un pas înaintea concurenței.

Conducerea unei organizații este o muncă managerială. Organizația evoluează constant pentru a se menține și pentru a supraviețui. Peter Drucker a spus că baza managementului este de a face oamenii conștienți de oportunitățile comune, oferindu-le obiective comune, un sistem de valori, o structură organizațională adecvată și o oportunitate de dezvoltare pentru a răspunde schimbării.

Ciclul de viață al unei organizații este important pentru crearea unei imagini și a unui rezultat bun de afaceri. Ciclul de viață mai lung al organizației înseamnă că consumatorii sunt mulțumiți de calitate, s-a stabilit încrederea și de aceea compania își desfășoară activitatea în continuare. Modelul care arată ciclul de viață al companiei poate fi împărțit în patru faze: faza antreprenorială, când compania este încă în construcție, faza de creștere, faza de formare și faza de elaborare.

Fiecare fază a dezvoltării unei organizații are propriile sale specificități și necesită stiluri de conducere diferite și, adesea, abordări diferite pentru rezolvarea problemelor. Factorul-cheie pentru eficiență și un management bun este buna cunoaștere a dinamicii fazei în care se află firma la un moment dat.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Executive Business Program, Sales and Sales Management și Marketing and Marketing Management.

Descrierea și obiectivul cursului Ciclul de viață al unei organizații

Cursul abordează conceptul de ciclu de viață al organizației și explică în detaliu fiecare fază a acestui ciclu, din punctul de vedere al diverselor teorii. Pentru fiecare fază sunt date trăsăturile de bază, problemele caracteristice, crizele, posibilele modalități de rezolvare a acestora, precum și stilurile de management recomandate. De asemenea, sunt descrise schimbări organizaționale, respectiv dezvoltarea organizațională, transformarea organizațională, reingineria, reorganizarea și reducerea companiei. Prima lecție le prezintă cursanților modele de dezvoltare a companiei conform diverșilor autori precum Churchill, Lewis și Kees van Montfort.

Churchill și Lewis au dezvoltat un model de creștere, care se referă, în primul rând, la companiile mici și mijlocii. Baza acestei teorii se fundamentează pe faptul că organizația trece prin cinci faze pe parcursul ciclului său de viață: crearea, supraviețuirea, succesul, preluarea și maturitatea. Kees van Montfort credea că modelele tradiționale de creștere nu prezintă într-un mod adecvat etapele din ciclul de viață al companiilor mici și mijlocii, precum și că nu acordă suficientă atenție antreprenorului însuși.

A doua lecție explică ciclul de viață al unei organizații conform lui Greiner, unde ciclul de viață al fiecărei organizații constă din cinci faze (faza de creativitate, faza de îndrumare, faza de delegare, faza de coordonare și faza de cooperare) și fiecare dintre ele este caracterizată de un anumit stil de management, precum și de un tip de criză cunoscut în avans.

A treia lecție se ocupă cu ciclul de viață al organizației conform lui Adizes. Această teorie descrie cum și de ce se schimbă structura organizațională a unei companii și ajută organizațiile să identifice diferite bariere interne care le împiedică să aibă mai mult succes. Fazele ciclului de viață al unei organizații conform teoriei moderne Adizes sunt: ​​faza de curte, faza copilăriei, faza go-go, faza de adolescență, forma de top, organizația stabilă, aristocrația, birocrația timpurie, birocrația și falimentul. A patra lecție se ocupă de deciziile de management, iar a cincea se ocupă de schimbările organizaționale prin modelul lui Levin.

Scopul acestui curs este familiarizarea participanților, descrierea fiecărei faze a ciclului de viață al organizației și deprinderea a diferite teorii și modele de dezvoltare ale companiei. De asemenea, scopul este de a pregăti cursanții cum să se comporte și să reacționeze în fiecare dintre faze, pentru a aduce compania într-o formă de top, iar apoi să o mențină acolo cât mai mult timp posibil. În plus, cursanții vor fi instruiți cu privire la metodele care pot preveni rezistența care, aproape întotdeauna, însoțește schimbările introduse.

Întrebări și răspunsuri

Modelele ciclului de viață ale companiilor mici și mijlocii conform lui Churchill, Lewis și Kees van Montfort

În 1983, Churchill și Lewis au dezvoltat o teorie, adică un model de creștere care se aplică în primul rând companiilor mici și mijlocii. Faza de creare - în această fază, compania se confruntă cu probleme de atragere a clienților, încearcă să le satisfacă nevoile, precum și să ofere fonduri pentru acoperirea costurilor de înființare a companiei. Faza de supraviețuire – în această fază, problema simplei supraviețuiri este depășită și compania se străduiește să obțină un profit, care ar fi parțial utilizat pentru finanțarea creșterii.

Faza de succes – în funcție de faptul dacă proprietarul companiei dorește să rămână și să se stabilizeze la nivelul existent, realizat sau să-și orienteze eforturile către creșterea ulterioară, a treia fază (faza de succes), poate fi împărțită în două subfaze: subfaza de dezamorsare și subfaza de creștere. Faza de decolare a companiei (take off) – întrebările cheie care apar în această fază sunt cum să finanțăm creșterea și cum să ne asigurăm că fluxul de numerar este suficient. Faza de maturitate – o companie care trece cu succes de faza de decolare intră în faza de maturitate.

După cum spune Kees van Montfort, ciclul de viață al unei organizații trece prin patru faze, și anume: faza de pornire, faza de stabilizare, faza de consolidare a afacerii și așa-numita fază a cursei lungi. În faza inițială, antreprenorul are cunoștințele și capitalul necesare pentru a începe o afacere. În a doua fază, faza de stabilizare, care se va desfășura în următoarele 12-18 luni, creșterea companiei începe să se stabilizeze încet, apar primele succese, afacerea se dezvoltă și este nevoie de creșterea numărului de angajați în producție pentru a satisface cererea. În faza de consolidare, compania crește și se maturizează, este pregătită să folosească șansele și oportunitățile din mediu și este pregătită să rezolve problemele mai eficient.

Ciclul de viață al unei organizații conform lui Greiner

Bazele acestui model sunt fondate pe punctul de vedere că în fiecare zi compania se confruntă cu numeroase probleme manageriale care sunt rezolvate prin aplicarea diferitelor metode de organizare și management. Faza de creativitate – în perioada afacerii inițiale, antreprenorii (fondatorii) au anumite competențe de producție sau de servicii pe baza cărora se realizează creșterea și dezvoltarea companiei.

Faza de creștere (creștere prin management) – în a doua fază, noua structură de management începe să dezvolte funcții individuale de afaceri precum: vânzări, marketing, producție, finanțe. Faza de delegare – dacă firma depășește cu succes criza de autonomie, apare o perioadă de creștere, în care se dezvoltă o structură organizațională descentralizată. Faza de coordonare – criza de supraveghere poate fi rezolvată prin introducerea unui sistem de control. Faza de cooperare – după un anumit timp, compania se dezvoltă până la punctul în care toate posibilitățile de creștere ulterioară au fost epuizate.

Ciclul de viață al unei organizații după Adizes

Faza de curte reprezintă prima etapă, în care organizația nu există încă oficial, ci apare doar ca idee a fondatorului. Fondatorul are o viziune și are anumite scopuri, dar acestea nu sunt definite cu precizie. Faza copilăriei – în această fază, accentul se mută de la idee la rezultate concrete. Poveștile sunt ignorate, toată atenția este concentrată pe acțiune, adică muncă, și apar primele ispite. În a treia fază (faza go-go) de dezvoltare, problema lipsei de numerar a fost depășită cu succes, vânzările au crescut, iar compania se caracterizează printr-o creștere rapidă și dinamică. Tranziția de la faza de go-go la faza de adolescență reprezintă cea mai dramatică tranziție pe parcursul ciclului de viață al unei organizații.

Se naște pentru a doua oară, dar fără fondatorul său, având în vedere că afacerea și-a depășit abilitățile personale și abilitățile oamenilor din cel mai apropiat mediu al său. Top-form este vârful abilității și vitalității companiei, adică este punctul optim al ciclului de viață al organizației. O organizație stabilă este o caracteristică a unei organizații care începe treptat să îmbătrânească. Consecințele scăderii flexibilității în stadiul organizării stabile încep să se simtă în stadiul aristocrației.

Se pune accent pe modul în care se face, nu pe ce și de ce se face. Trecerea la această etapă este extrem de rapidă. Apar numeroase conflicte interne, se pune accent pe cine a cauzat o anumită problemă, și nu pe cum se rezolvă acea problemă. Faza birocrației poate fi descrisă cel mai bine ca un bătrân care vrea să se izoleze de mediul său și care nu vrea să fie deranjat prea mult. Falimentul unei organizații are loc atunci când niciuna dintre părțile interesate nu este interesată de supraviețuirea ulterioară a acesteia.

Persoana studiază ciclul de viață al unei organizații

Planul și programa cursului

1. Introducere în ciclul de viață al organizației - modele ale ciclului de viață al companiilor mici și mijlocii

2. Ciclul de viață al organizației conform lui Greiner - cum poate folosi orice companie modelul Greiner

3. Ciclul de viață al organizației conform lui Adizes - toate fazele de dezvoltare a companiei

4. Roluri manageriale în organizație - PAEI funcționează prin fazele ciclului de viață

5. Schimbări organizaționale – modelul lui Lewin

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2022/23 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.