3 metode de dezvoltare a imaginației

În fiecare afacere, cei mai de succes oameni sunt cei care caută în mod constant idei noi şi mai bune, precum şi cele mai bune modalităţi pentru atingerea obiectivelor. Abilitatea voastră de creare a noilor idei creative poate fi mai importantă decât orice altă abilitate pe care aţi dezvoltat-o. Există o legătură directă între creativitate şi succes. Cu cât folosiţi mai multe idei pentru îmbunătăţirea operaţiunilor de afaceri, cu atât veţi câştiga mai mult şi veţi progresa mai repede. O idee bună este tot ceea ce vă trebuie ca să schimbaţi direcţia spre care se îndreaptă cariera voastră.

Ceea ce este important este cât de frecvent şi cât de bine folosiţi propriul potenţial creativ în viaţă sau în muncă. Creativitatea ar trebui folosită în mod constant pentru a găsi o modalitate mai rapidă, mai ieftină şi mai uşoară de îndeplinire a sarcinilor şi de obţinere a rezultatelor mai bune.

Dacă vă întrebaţi cum să dezvoltaţi creativitatea, vă prezentăm 3 metode pe care le puteţi utiliza pentru stimularea imaginaţiei şi pentru dezvoltarea creativităţii:

Metoda Brainwriting (tehnica de scriere a gândurilor)

Aceasta este o metodă creativă de grup prin care, în scris, se dezvoltă şi se stabilesc noi idei de rezolvare a problemelor.

Iată cum arată.

Există o anumită problemă care este în mod clar prezentată membrilor echipei. Apoi, pe foi de hârtie membrii scriu idei pentru rezolvarea problemelor, fără a vorbi unii cu alţii. După aceea, hârtiile sunt schimbate cu alţi membri ai echipei. Fiecare citeşte ideile celorlalţi membri şi notează noile sale idei pe alte foi pe care le transmit din nou mai departe. În final, toate foile sunt colectate şi sortate tematic. Dacă există mai multe foi cu aceeaşi idee, acestea se elimină. Fiecare grup de idei sortat primeşte un titlul şi se ataşează pe o tablă. Apoi urmează analizarea, respingerea sau acceptarea ideilor.

În funcţie de numărul de membri ai grupului implicaţi în rezolvarea problemei, numărul de propuneri pentru rezolvarea problemei, precum şi numărul de propuneri schimbate reciproc între membri, va creşte exponenţial şi numărul de idei pentru rezolvarea problemei. De exemplu, 6 persoane care stau împreună, scriind câte 3 soluţii în 5 schimburi reciproce între membri timp de 35 de minute, pot prezenta, în total, 108 idei pentru rezolvarea problemei.

Efectele acestui proces pot fi multiple:

  • se dă cel mai mare număr de idei într-o perioadă scurtă,
  • ideile obţinute sunt elaborate, rezumate şi specificate,
  • se identifică idei care îşi au imediat aplicarea practică,
  • sunt analizate noi abordări descoperite în timpul acestui proces,
  • se includ persoane cărora nu le place să facă propuneri publice,
  • se lucrează în grupuri mai mici (de la 4 până la 7 persoane),
  • grupurile sunt în mare parte eterogene, ceea ce duce la o atmosferă mai creativă,
  • comunicarea scrisă este completată cu cea orală.

Scrierea ideilor este deseori o strategie utilizată şi pentru indivizi. Mulţi oameni celebri şi-au scris gândurile pe hârtie şi apoi din acestea au făcut descoperiri incredibile. Omul de ştiinţă englez Michael Faraday a obişnuit să-şi noteze toate ideile ştiinţifice care i-au venit în minte. Apoi, din ele făcea formule matematice şi calcule ştiinţifice. Descoperirile sale au devenit mai târziu baza dezvoltării electronicii. Mozart, Bach, Brahms în timp ce au compus cele mai cunoscute piese musicale, nu făceau acest lucru imediat când le venea ideea în minte, ci mai întâi își scriau notele pe hârtie...

Cum să vă dezvoltaţi creativitatea utilizând metoda Brainstorming?

Aceasta este o metodă folosită pentru crearea ideilor pentru fiecare problemă, întrebare sau obiectiv.

Iată cum funcţionează:

metode de dezvoltare a imaginației

Alegeţi un obiectiv sau o problemă pe care o aveţi şi scrieţi-o sub formă de întrebări în partea de sus a unei foi de hârtie. Apoi, scrieţi treizeci de răspunsuri la această întrebare. De exemplu, puteţi scrie: „Ce pot face pentru a tripla venitul meu în următorii cinci ani”. Apoi, puteţi scrie câteva răspunsuri, de exemplu: „Voi veni la muncă în fiecare zi mai devreme”, „Voi rămâne la serviciu cu o oră în plus față de ceilalţi angajaţi”, sau „Îmi voi planifica activităţile cu o zi înainte”. Trebuie să scrieţi cel puţin treizeci de răspunsuri în acest fel, iar dacă este posibil, scrieţi chiar şi mai multe.

Alegeţi o idee de pe listă şi faceţi ceva în legătură cu acest lucru, imediat. Activitatea voastră încurajează obţinerea constantă a ideilor în timpul zilei. Aceasta reflectă fluxul vostru de creativitate. Cu cât exersaţi în practică mai mult acest exerciţiu, cu atât veţi crea un număr mai mare de idei. Vă veţi pune mintea la contribuție. Veţi creşte nivelul de inteligenţă.

Faceţi acest exerciţiu în fiecare zi a săptămânii. Alegeţi ca acesta să fie primul lucru pe care îl veţi face în fiecare dimineaţă, pentru orice întrebare sau scop. Când vă puneţi întrebarea corectă şi când notaţi răspunsurile la ea, veţi fi uimiţi de calitatea şi de numărul de idei pe care le ascunde imaginaţia voastră.

Citirea şi colectarea informaţiilor

Cum să vă dezvoltaţi creativitatea? Pentru a deveni o persoană mai creativă, adică pentru stimularea apariţiei ideilor, puteţi face încă un lucru. Începeţi să citiţi cărţi, reviste şi ştiri despre afaceri din domeniul în care operaţi. Zece la sută dintre cei mai bine plătiţi americani citesc două, trei ore pe zi literatură din domeniul lor, doar pentru a ţine pasul cu noile tendinţe. Ei caută mereu informaţii noi care provin din orice sursă. Mintea lor absoarbe idei provenite din ziare, reviste, cărţi. Un scriitor renumit în domeniul business-ului, Reid Buckley, a spus: „Prin citirea continuă vă îmbunătăţiţi cunoştinţele şi competenţele. Dacă nu citiţi în mod constant, credeţi-mă că altcineva, într-un alt colţ al lumii, face acest lucru. Când veţi întâlni această persoană, veţi pierde”.

Dacă citiţi o oră pe zi o carte bună din domeniul vostru, aceasta va deveni în curând o carte pe săptămână. O carte pe săptămână înseamnă că veţi citi 50 de cărţi în fiecare an. Pentru  obţinerea titlului de doctor la o universitate, trebuie să citiţi şi să procesaţi între 30-50 de cărţi pentru o teză de doctorat. Citirea cărţilor un an de zile, o oră pe zi, este echivalentă cu un titlu de doctor. Practica zilnică de citire a literaturii profesionale vă va permite să găsiţi în mod constant idei noi şi să deveniţi unul din cei mai buni şi cei mai bine plătiţi oameni din domeniul vostru, într-un timp foarte scurt.

În multe domenii, colectarea informațiilor şi cunoştinţelor specifice, legate de problema pe care o rezolvaţi, este uşoară. Este suficient doar să le cereţi sau să le căutaţi. Directorul agenţiei americane de publicitate, Bill Bernbach, a declarat: „Un om creativ nu poate ajunge chiar atât de uşor la o idee mare. Rampa sa de lansare sunt informaţiile”. De aceea, căutaţi informaţii specifice subiectului pe care îl abordaţi: citiţi ziare, reviste, consultaţi enciclopedii, internetul. Indiferent cu ce vă ocupaţi, trebuie să aveţi o bază bună. Un vânzător bun are o bază de date cu scripturi de vânzări, un jurnalist excelent are o bază de date de articole, un copywriter are o bază de date de scrisori de afaceri. În acest fel, veţi avea experienţe documentate într-un singur loc. Prin citirea acestor materiale, nu veţi copia soluţiile altor persoane, ci acestea vă vor aduce idei noi.

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
5 tehnici de luare a deciziilor Compania care învaţă
Management în educație Evaluarea performanţelor - o condiţie a calităţii
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: Marketing and Marketing Management.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2019/20 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.