10 sfaturi pentru delegare

 

Delegarea este procesul cu ajutorul căruia un manager transmite anumite sarcini şi activităţi subordonaţilor săi.

În faţa dvs. se află o listă cu 10 sfaturi esenţiale pentru o delegare cu succes a sarcinilor şi a activităţilor:

1. Aveţi încredere în angajaţii dvs. Dacă vreţi să realizaţi cu succes o delegare, trebuie să aveţi încredere în angajaţii dvs.

2. Evitaţi să tindeţi spre perfecţionism. În loc de a tinde spre perfecţiune, puneţi unele standarde care vor determina calitatea aşteptată şi asiguraţi un anumit interval de timp pentru realizarea acestor standarde. 

3. Oferiţi unele instrucţiuni cât mai detaliate şi bune pentru realizarea sarcinilor. Asiguraţi angajaţilor suficiente informaţii pentru a realiza cu succes o anumită activitate.

4. Recunoaşteţi în alte persoane talentul şi capabilitatea de a finaliza anumite proiecte. Deseori se întâmplă că managerii cred că numai ei pot finaliza proiectul într-un mod corect şi corespunzător.

5. Nu preferaţi o muncă individuală. Delegarea este grea pentru persoanele care au învăţat să lucreze singure. 

6. Consideraţi delegarea ca un mod de învăţare a unor capabilităţi noi. Angajaţii nu doresc să accepte responsabilităţile delegate în cazul în care greşelile se sancţionează în loc de a fi acceptate ca parte a procesului de învăţare. 

delegare

7. Verificaţi avansarea angajaţilor. După ce aţi delegat o anumită sarcină salariatului, lăsaţi-l să lucreze singur, însă verificaţi dacă avansează. Verificarea avansării angajaţilor în timpul executării sarcinilor este o parte importantă din procesul de management al muncii.

8. Felicitaţi angajaţii dvs. când depun un anumit efort în realizarea activităţilor. Exprimaţi-vă aprecierea faţă de competenţele şi talentele lor.

9. Ajutaţi angajaţii în executarea sarcinilor în modul în care aceasta se şi aşteaptă de la ei.  

10. Delegaţi până la cele mai joase nivele ale ierarhiei. Aceasta vă va afigura folosirea talentelor a fiecărui angajat şi folosirea propriului timp pentru alte eforturi care vă aşteaptă.

 

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Leadership-ul în organizaţii
Stiluri de conducere (leadership) Cum să influențați alte persoane?
Dacă sunteţi interesat de ocupaţiile din acest domeniu, vedeţi programul: Management.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.