Aflați cum să creați un site în câteva etape

Pentru a vă transfera afacerea pe internet, va trebui să aveţi un site. Implicarea voastră în întregul proces este implicită, indiferent dacă site-ul este realizat de altcineva sau dacă îl faceţi singur.

cum se creează un site

Cum să creaţi un site şi ce abordare să alegeţi? În primul rând trebuie să ştiţi că site-ul vostru nu va fi niciodată terminat complet. Din când în când, veţi schimba ceva pe site, veţi adăuga conţinut nou şi opţiuni suplimentare, adaptând site-ul la noile tendinţe. Dacă doriţi să abordaţi serios crearea site-urilor, acest lucru vă va fi foarte clar.

Când vine vorba de crearea unui site, aveţi la dispoziţie diferite opţiuni. Modul în care abordaţi sarcinile de muncă poate depinde, de asemenea, şi de faptul dacă sunteţi interesat să creaţi un site pentru blogul pe care doriţi să-l lansaţi sau căutaţi o soluţie pentru site-ul companiei. Crearea unui site gratuit poate fi una dintre opţiunile pe care le puteţi face şi, de asemenea, puteţi opta pentru ajutorul profesioniştilor.

Dacă tocmai aţi început să vă ocupaţi cu crearea site-urilor, este mai bine să contactaţi un expert care va putea să vă explice cum trebuie creat un site sau care va crea singur un site pentru voi. În acest caz, va trebui să aveţi în vedere şi o sumă de bani în plus, dar veţi scurta întregul proces şi veţi obţine un site de calitate.

Obţinerea competenţelor şi cunoştinţelor necesare în domeniul designului web va fi de mare folos pentru voi, dacă totuşi doriţi să vă dedicaţi personal creării site-ului. Indiferent de abordarea pe care o alegeţi, trebuie să fiţi pregătiţi pentru o călătorie interesantă pe drumul către un job online de succes.

Un pas important pe care trebuie să-l faceţi înainte de a începe să creaţi un site, este să definiţi ce doriţi să aveţi pe el. Acest lucru este important dacă sunteţi interesat de profesia de bloger şi dacă dezvoltaţi un site al companiei. Acum când aţi definit ideea, puteţi trece la realizarea ei.

1. Înregistrarea şi achiziţionarea domeniului

Primul lucru pe care trebuie să-l faceţi este să definiţi un nume care va fi liber şi pe care îl veţi putea înregistra ca domeniu. Puteţi opta pentru o înregistrare internaţională a domeniului (.org .biz .info .com) sau pentru un domeniu naţional (.ro). Deşi aceasta este o procedură relativ simplă în care este necesar doar să verificaţi dacă numele dorit este liber, se întâmplă de multe ori că domeniul pe care îl închiriaţi să fie ocupat.

Dacă vi se întâmplă acest lucru, puteţi alege un alt nume sau puteţi selecta .com dacă nu puteţi .ro. Nume asemănătoare cu ideea voastră pot fi ocupate, dar acesta ar trebui să fie un semn că trebuie să găsiţi ceva mai bun şi mai creativ pentru a ieşi în evidenţă faţă de concurenţă.

În acest fel, de la bun început puteţi vedea dacă aveţi concurenţă în nişa în care lansaţi afacerea sau blogul. Dacă este posibil, încercaţi să alegeţi un nume de domeniu care cu timpul poate deveni un adevărat brand. Dacă vă uitaţi doar la numele marilor branduri, veţi vedea că domeniile lor nu comunică în mod clar activitatea de bază, dar cu timpul şi-au construit recunoaşterea necesară.

2. Alegerea hostingului

Pentru a putea să aveţi un site, trebuie să achiziţionaţi şi hostingul corespunzător. Compania de hosting care oferă acest serviciu, în cadrul pachetului pe care îl alegeţi vă oferă tot ceea ce este necesar pentru ca site-ul să funcţioneze, dar în primul rând asigură un server pe care va fi localizat site-ul vostru.

În cadrul pachetului de hosting vă puteţi aştepta la următoarele opţiuni:

  • Adrese de e-mail - puteţi crea câteva adrese care vor avea în denumire numele site-ului vostru; aceste pot fi, de exemplu, în următoarea formă: office@nume-site.ro; marketing@nume-site.ro;
  • Acces la protocolul FTP - FTP vă permite să plasaţi fişiere pe un server închiriat;
  • Suport WordPress - puteţi utiliza WordPress pentru a vă ajuta să creaţi şi să editaţi site-ul;
  • Protecţie anti-malware - site-ul vostru va fi protejat, în cadrul serverului, împotriva utilizării necorespunzătoare.

Pentru a alege o bună găzduire pentru site-ul vostru, va trebui să exploraţi piaţa şi să faceţi o comparaţie a furnizorilor autohtoni de găzduire şi a celor externi. Majoritatea pachetelor de găzduire sunt destul de similare, dar pentru a-l alege pe cel mai bun, acordaţi atenţie următoarelor lucruri.

Securitatea, viteza şi suportul tehnic excelent sunt lucrurile pe care ar trebui să le ofere o companie de hosting de încredere. Preţul şi opţiunile pe care le aveţi în cadrul pachetului vor depinde de ceea ce aveţi nevoie acum. Site-urile mari pentru cumpărături online sau portaluri de ziare, necesită găzduire diferită faţă de un blog sau un site de informaţii mai mic.

Întregul proces este simplificat prin faptul că şi cumpărarea domeniilor se poate efectua la multe companii de hosting şi, astfel, rezolvaţi majoritatea problemelor tehnice.

alegerea hostingului pentru site

3. Realizarea site-ului

Pentru a crea un site şi a publica un conţinut pe acesta, este necesar CMS. CMS este abrevierea de la Content Management System, iar unul dintre cele mai renumite este tocmai WordPress. Este vorba de cel mai popular sistem CMS în momentul de faţă, cu ajutorul căruia funcţionează un număr mare de site-uri de astăzi. Pe lângă WordPress CMS, există şi alte alternative, dar nu trebuie să le analizaţi în acest moment, ci puteţi opta liber pentru această opţiune.

Tipuri de WordPress

Când vine vorba de WordPress, există unul pe care îl puteţi descărca de la adresa wordpress.org şi unul pe care îl puteţi accesa prin adresa wordpress.com. Majoritatea oamenilor încă mai cred că este vorba de acelaşi tip de WordPress, dar există o diferenţă. Prima opţiune se referă la CMS-ul însuşi pe care îl descărcaţi şi îl instalaţi pe site-ul vostru, în timp ce WordPress găsit la adresa wordpress.com este o platformă.

Wordpress.com este alegerea pentru care vă veţi decide dacă sunteţi interesaţi de crearea site-ului gratuit. Lansarea unui site pe această platformă nu costă nimic şi un alt plus este că nu trebuie să instalaţi opţiuni suplimentare. Totuşi, domeniul vostru va avea wordpress.com în titlu, care nu este cea mai bună soluţie pentru a începe o afacere serioasă.

Dezavantajele acestei opţiuni sunt alegerea limitată a temelor, imposibilitatea de a avea o optimizare bună, precum şi problema închirierii spaţiului publicitar.

Wordpress.org, pe de altă parte, nu are nicio limită. Acest CMS vă va oferi un număr mare de funcţionalităţi pentru site-ul vostru. Se recomandă, totuşi, să începeţi cu WordPress.org de la început pentru a putea să închiriaţi domeniul dorit şi pentru a edita cu succes site-ul. Următorii paşi după alegerea opţiunii .org vor presupune alegerea hostingului, instalarea WordPress-ului şi a add-on-urilor etc.

Instalarea WordPress-ului

Cea mai uşoară modalitate de instalare a WordPress-ului este să urmaţi etapele de instalare din cadrul platformei de hosting. În câteva clicuri, puteţi rula acest CMS şi puteţi începe să lucraţi la site. Cu toate acestea, dacă această opţiune nu este posibilă, veţi instala WordPress după cum urmează:

1. Descărcaţi fişierul de instalare - instalarea se poate prelua de pe site-ul wordpress.org, deoarece acolo veţi găsi cea mai recentă versiune, pentru care nu există posibilitatea să fie atacată de hackeri;
2. Creaţi o bază de date - înainte de a instala WordPress, trebuie să creaţi o bază de date MySQL pe server;
3. Redenumiţi fişierul wp-config-sample.php - modificaţi numele fişierului în wp-config.php şi apoi introduceţi-l în baza de date;
4. Încărcaţi fişierul de instalare - trebuie să încărcaţi/upload fişierul descărcat pe locaţia dorită de pe server;
5. Porniţi instalarea – veţi porni instalarea prin accesarea adresei corespunzătoare prin browser. Tastaţi http://numesite.com şi introduceţi numele de utilizator, parola şi numele bazei de date dacă aţi copiat fişierele în site-ul rădăcină. Dacă acestea se află într-un subdirector, cum ar fi, de exemplu, Ştiri, atunci accesaţi http://numesite.com/ştiri

Alegerea temei corecte WordPress

După instalarea CMS-ului, trebuie să alegeţi o temă şi să definiţi cum va arăta site-ul. Nu vă limitaţi la temele gratuite, ci aruncaţi o privire asupra temelor oferite pe site-ul Theme Forest.

Deseori, cea mai bună opţiune este să alegeţi o temă pe care o veţi plăti, deoarece în acest caz aveţi la dispoziţie o asistenţă mai bună, precum şi disponibilitatea diferitor opţiuni. Pe lângă aspectul propriu-zis al temei, aceasta ar trebui să fie, de asemenea, optimizată pentru afişarea pe dispozitivele mobile.

Aspectul site-ului este, în orice caz, un element foarte important, deoarece, dacă nu arată frumos, poate dezvolta suspiciune la cititori în ceea ce priveşte conţinutul site-ului. Mai jos vom enumera mai multe elemente pe care trebuie să le luaţi în considerare atunci când alegeţi o temă pentru site-ul vostru:

  • potrivirea cu cele mai cunoscute browsere - trebuie să vă asiguraţi că tema este clar vizibilă în browserele Chrome, Firefox, Opera şi în altele;
  • compatibilitatea plugin-urilor - înainte de instalarea plugin-urilor necesare trebuie să verificaţi dacă acestea sunt în conformitate cu tema, pentru ca mai târziu să evitaţi anumite complicaţii;
  • optimizarea - pe lângă aspectul temei, trebuie să verificaţi şi cum arată codul ei;
  • suportul tehnic - alegeţi întotdeauna o temă care vă va asigura contact direct cu dezvoltatorul ei, deoarece într-un anumit moment vă veţi întâlni şi cu erori (bug-uri).

Acum când aţi selectat cu succes tema dorită şi aţi pornit-o, trebuie să adăugaţi plugin-uri pentru a putea să lucraţi şi să editaţi cu uşurinţă site-ul vostru.

Inserarea plugin-urilor

Îmbunătăţirea CMS-ului cu ajutorul plugin-urilor corespunzătoare este foarte importantă. Acestea sunt pluginuri care servesc la simplificarea lucrului pe site, la accelerarea lucrului, la urmărirea statisticilor necesare etc. Astăzi există o mare varietate de plugin-uri, ceea ce vă poate crea confuzii când vine vorba de cele de care aveţi într-adevăr nevoie. Indiferent de activitatea site-ului vostru, acestea sunt câteva dintre plugin-urile pe care ar trebui să le instalaţi.

All in One SEO / Yoast SEO

Se recomandă să începeţi să urmaţi liniile directoare pentru optimizarea conţinutului încă de la început. Deci, de la bun început, veţi avea conţinut care va fi bine clasat. Dacă nu aveţi cunoştinţe în acest domeniu, instalarea unui plugin SEO vă va ajuta să completaţi elementele necesare.

Un plugin SEO vă va ajuta să vă optimizaţi pagina şi vă va atrage atenţie asupra lucrurilor pe care trebuie să le modificaţi şi să le adăugaţi. Prin utilizarea acestui plugin, puteţi primi o notificare prin care trebuie să modificaţi numele unei postări pe blog, să adăugaţi mai mult text sau să reduceţi numărul de repetări ale cuvintelor-cheie din text. Cele mai populare plugin-uri SEO sunt All In One SEO şi Yoast SEO şi ele sunt suficiente pentru a putea să lucraţi la site-ul vostru.

Akismet

Acest plugin este realizat de dezvoltatorii WordPress şi el serveşte la prevenirea comentariilor spam pe site. În principiu, veţi avea deja instalat acest plugin în urma instalării WordPress-ului, pe care, dacă doriţi, îl puteţi activa. Orice comentarii blocate de Aksimet pot fi vizualizate, dar pentru alte opţiuni suplimentare din acest plugin va trebui, totuşi, să plătiţi.

Google Analytics for WordPress by MonsterInsights

Conectarea site-ului cu analitica Google este ceva ce se presupune în ziua de azi. Diferite plugin-uri pot facilita acest proces, iar unul dintre cele mai proeminente este Google Analytics for WordPress by MonsterInsights care vă va permite să obţineţi o perspectivă asupra statisticii site-ului în timp real.

De asemenea, puteţi utiliza acest plugin dacă aveţi un site cu un magazin web. Astfel veţi putea vedea care dintre produse sunt cele mai populare, apoi veţi avea o analiză a conversiilor pe site, precum şi alţi parametri.

Easy Social Sharing

Adăugarea de plugin-uri, cum ar fi Easy Social Sharing, va permite vizitatorilor site-ului să distribuie unele texte cu followerii de pe reţelele sociale. Acest plugin este foarte uşor de instalat şi în oferta sa este inclus un număr mare de reţele sociale.

4. Definirea aspectului site-ului

Odată ce aţi instalat tema şi plugin-urile WordPress, treceţi la următorul pas şi definiţi modul în care va arăta site-ul vostru. Pagina principală, pagina de contact, pagina despre voi, precum şi pagina de blog/ştiri, sunt primele pagini ale căror aspect trebuie definit.

Începeţi de la paginile cum ar fi „Cine suntem/Despre noi”, „Contactaţi-ne”, care va cunoaşte şi oferi informaţii generale despre voi tuturor vizitatorilor care le accesează. Acest lucru vă va facilita şi determinarea grupului ţintă căruia vă adresaţi şi le va prezenta ceea ce se află exact pe site-ul vostru.

Pagina „Cine suntem/Despre noi” serveşte pentru a explica vizitatorilor ce faceţi şi care este scopul site-ului, asigurându-vă să vă prezentaţi mai bine.

Una dintre idei ar putea fi introducerea unui apel la acţiune pe această pagină, pentru a vă conecta cu vizitatorii cât mai aproape posibil. Aici puteţi introduce şi înscrierea pentru buletinul informativ sau a unor linkuri care vor direcţiona la cele mai citite texte de pe site. Aceasta este o activitate pe care trebuie să o efectuaţi încă de la lansarea site-ului astfel încât, după colectarea cât mai multor contacte posibil, să puteţi contacta vizitatorii în alte moduri şi să realizaţi interacţiunea necesară.

Pe pagina „Contactaţi-ne”, trebuie să introduceţi formularul de contact pentru site, precum şi e-mailul, numerele de telefon şi adresa. Aceste informaţii, care îi vor ajuta pe vizitatori să vă contacteze personal pe voi sau pe compania voastră, sunt foarte importante, deoarece acestea vă vor oferi o imagine mai profesională a prezentării voastre.

Dacă aţi lansat un blog pe un site de afaceri, această pagină poate servi, de asemenea, ca opţiune pentru a trezi interes suplimentar la clienţi, să vă contacteze pentru o anumită colaborare.

Distribuirea conţinutului pe site

În funcţie de tema WordPress pe care o alegeţi pentru site-ul vostru, dar şi de conţinutul pe care îl încărcaţi, precum şi de grupurile de persoane pe care le reprezentaţi, va depinde şi modul de definire a aspectului site-ului. Ceea ce este necesar este păstrarea transparenţei site-ului în timp ce navigaţi simultan şi ajungeţi la pagina dorită cu cât mai puţine clicuri posibil.

Aşa cum aţi face o schiţă a apartamentului vostru în care arătaţi ce se află în fiecare colţ al acestuia, ar fi bine să faceţi acelaşi lucru şi pentru site-ul vostru. Pentru aceasta nu trebuie să instalaţi niciun software, luaţi doar o hârtie şi un creion. Începeţi schiţarea de la paginile de care ştiţi deja că se vor găsi pe site, toate în conformitate cu tema pe care aţi selectat-o.

Odată ce aţi schiţat ceea ce v-aţi imaginat, asiguraţi-vă să transmiteţi cât mai real schiţa de pe hârtie pe calculator sau cereţi ajutor de la o persoană care va şi crea site-ul vostru. Din nou menţionăm că este foarte important să faceţi parte din întregul proces de realizare a site-ului, indiferent cine îl realizează.

Abordarea care vă poate uşura munca este să porniţi de la elemente mai importante şi mai mari la cele mai mici. Deci, pentru început, puteţi determina unde veţi introduce logoul, cum va arata meniul, unde se va afla conţinutul principal şi unde cel suplimentar, în ce parte a site-ului va fi sectiunea de blog etc. Cu toate acestea, reţineţi că din cauza anumitor limite pe care le are tema, din când în când, va trebui să vă abateţi de la ideea iniţială.

În ceea ce priveşte meniul, încercaţi să nu fie supraîncărcat cu multe elemente şi asiguraţi-vă că aţi inclus paginile „Cine suntem/Despre noi” şi „Contactaţi-ne”. Simplitatea meniului este necesară pentru ca acesta să nu încurce în mod inutil vizitatorii, în cazul în care trebuie să dea clic. Având în vedere dinamismul creării unui site, este sigur că cu timpul veţi schimba şi meniul. Încă de la început, este important ca datele de bază să fie găsite pe site, precum şi modul în care poate ajunge la alt conţinut.

introducerea conținutului pe site

5. Introducerea conţinutului

Introducerea conţinutului se poate face după finalizarea editării iniţiale a aspectului site-ului. Puteţi pregăti în avans textele pe care doriţi să le postaţi pe site, astfel încât să le puteţi publica mai rapid după ce site-ul este pregătit pentru inserarea conţinutului.

Organizarea muncii depinde de voi, dar dacă aveţi ajutor în crearea unui site, atunci veţi putea petrece mai mult timp în planificarea conţinutului.

Încă o dată, am dori să subliniem că este mai bine să porniţi de la cele mai de bază pagini, apoi treceţii la pagina iniţială, cea de index. În acest fel, cu timpul, site-ul va primi aspectul iniţial.

Lucrul de care trebuie să ţineţi mereu cont este şi SEO, pentru a începe cu o clasare bună a site-ului vostru încă de la început. Respectând anumite reguli SEO, veţi fi în măsură să atingeţi poziţia organică dorită în rezultatele căutării, fără investiţii majore în marketingul PPC.

6. Lucruri pe care trebuie să le faceţi înainte de lansarea site-ului

Odată ce aţi inserat conţinutul necesar pe site, va trebui să faceţi o optimizare de bază a site-ului înainte de a-l lasa. Familiarizarea cu elementele de bază ale optimizării SEO, este de o importanţă deosebită, deoarece aceste cunoştinţe vor fi necesare chiar şi după lansarea site-ului, în timpul funcţionării sale viitoare.

Cursul SEO se poate frecventa la LINK Academy, în cadrul programului de formare Web Design, el fiind o bază excelentă pentru stăpânirea noţiunilor de bază în acest domeniu. De asemenea, dacă doriţi să fiţi siguri că aţi făcut totul bine, puteţi angaja un expert SEO pentru a face toate lucrurile de care aveţi nevoie, înainte de lansarea site-ului. Mai jos sunt câteva elemente pe care trebuie să le aveţi în vedere, însă lista este mult mai lungă:

  • legarea paginilor prin linkuri interne - toate paginile trebuie să conţină cel puţin 2-3 linkuri interne, care vor direcţiona la celelalte pagini de pe site;
  • harta XML – o hartă care conţine o listă a tuturor adreselor URL care se află pe site;
  • optimizarea URL-ului – nu este permisă lansarea site-ului dacă adresa URL nu este optimizată;
  • optimizarea site-ului pentru afişarea pe dispozitivele mobile – mobile-friendly se presupune;
  • conectarea site-ului la Google Analytics – acest instrument Google vă va oferi informaţii relevante despre vizitele pe site;
  • conectarea site-ului la consola Google Search – acest instrument Google vă va furniza anumite informaţiii tehnice şi informaţii specifice despre caracteristicile site-ului, precum şi informaţii despre interogările prin care vizitatorii au venit pe site-ul vostru.

Nu uitaţi că deţinerea unui site implică faptul că veţi lucra în mod constant la acesta şi că îl veţi îmbunătăţi pentru a obţine poziţii bune în rezultatele căutării, pe care le veţi păstra un timp îndelungat. Nu trebuie să lucraţi neapărat în fiecare zi ceva pe site, dar trebuie să ştiţi că nu este suficient doar să-l creaţi, deoarece necesită şi un anumit timp dedicat muncii. Această muncă efectuată cu regularitate, dacă este făcută aşa cum ar trebui, dă rezultatele dorite. Dacă vă interesează acest domeniu şi doriţi să vă orientaţi cariera în această direcţie, la LINKAcademy puteţi dobândi toate cunoştinţele IT necesare.

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2019/20 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.