Lista de verificare a managerilor profesionişti: Cum să vă organizaţi oamenii pentru a desfășura o activitate profitabilă

Dacă conduceţi sau vreţi să conduceţi o echipă de oameni, iată câteva tehnici utile cu ajutorul cărora puteţi obţine o muncă mai productivă, evitând greşelile multor manageri:

Delegaţi cu precizie. Stabiliţi un criteriu exact, pe baza căruia veţi şti dacă o anumită sarcină a fost îndeplinită. Dacă cineva trebuie să verifice preţurile concurenţei, nu îi spuneţi doar să verifice preţurile concurenţei, ci să verifice preţurile a 5 produse concurente.

Organizaţi traininguri. Oferiţi-le colegilor şi angajaţilor dvs. şansa de a participa la seminare, traininguri sau cursuri. Asiguraţi-le posibilitatea de a dobândi noi competenţe care pot fi profitabile pentru afacerile companiei. Cumpăraţi cărţi şi analizaţi-le împreună cu ei. Nu este practic să faceţi economii când vine vorba de educaţie. Conform cercetărilor, investiţiile în cunoştinţe se întorc înzecit şi se numără printre cele mai sigure investiţii de afaceri.

Împărtăşiţi informaţiile. Ascunderea informaţiilor intră în categoria celor mai mari greşeli ale managerilor. Împărtăşiţi-le colegilor opiniile şi planurile dvs., noutăţile legate de companie şi de proiectul la care lucraţi, indiferent dacă aceştia trebuie să cunoască sau nu informaţiile respective, conform atribuţiilor pe care le au.

Atribuiţi o autoritate mai mare. Atribuiţi colegilor şi angajaţilor o autoritate mai mare pentru a lua decizii importante, fără proceduri de condiţionare. Acesta este un factor motivaţional extrem de puternic, fiindcă, astfel, oamenii simt că sunt responsabili pentru activitatea pe care o desfăşoară. Cercetările au dovedit că dacă un angajat este motivat, poate fi cu 50% mai productiv decât un angajat pe care nu-l motivează nimic.  

Aflați părţile pozitive şi cele negative ale persoanelor cu care lucraţi.
Când ştiţi la ce se pricepe cineva şi la ce nu, veţi şti să delegați și să definiți mult mai uşor sarcinile, promovările şi formarea suplimentară.

Păstraţi-vă credibilitatea. Când
oamenii se conving că sunteţi o persoană pe care se pot baza în orice situaţie, că vă pot crede pe cuvânt, relaţia dumneavoastră cu angajaţii va trece la un alt nivel.

Ascultaţi-i pe angajaţii şi colegii dumneavoastră.
Organizaţi şedinţe periodice cu angajaţii dumneavoastră. Discutaţi despre probleme şi despre soluţiile acestora. Ascultaţi-i pe angajaţii. Nu vorbiţi numai
dumneavoastră, permiteți-le oamenilor să explice de ce fac lucrurile într-un anumit mod. Întrebaţi. Cereţi-le părerea. Veţi obţine idei excelente pe care le puteţi transforma în profit.

Asiguraţi proceduri scrise pentru îndeplinirea sarcinilor. Dacă sarcinile nu sunt efectuate corect, se pierde timp. Pregătiţi materiale auxiliare cu sfaturi, în vederea executării cât mai bune a acestora. În acelaşi timp, ajutaţi-i pe colegi să înțeleagă ce beneficii vor avea dacă vor începe să pună în aplicare practicile propuse.

Lăudaţi succesul.
Nu e greșit să vă lăudaţi angajații când fac ceva bine. Astfel, vor fi mai motivaţi să persevereze. De aceea, mulțumiți-le colegilor pentru fiecare activitate efectuată cu succes.


Răspundeţi-le la orice întrebare.
Ar trebui să faceți o regulă din a răspunde fiecărui angajat în termen de 24 de ore de la rugămintea sau cererea lor. Chiar şi atunci când nu ştiţi răspunsul sau nu vă puteţi decide, spuneţi: „Am citit propunerea ta. Cred că e ceva bun acolo. Mă voi gândi săptămâna aceasta şi îţi voi spune ce cred lunea viitoare.”

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2017/18 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.