4 cel mai frecvent întâlnite greșeli în definirea unei strategii de marketing

Cel mai frecvent întâlnite greșeli pe care le puteți face când definiți o strategie de marketing sunt:


1. Să puneți semnul egal între marketing și publicitate.

Cel mai adesea marketingul se concentrează pe promovare în încercarea de a crește vânzările printr-o publicitate eficientă.

Dar, sarcina marketingului nu este doar de a face publicitate, necesită și concentrare pe crearea de produse care vor satisface nevoile oamenilor. Trebuie să fiți abili și să descoperiți oportunități noi, adică să descoperiți nevoile și dorințele noi ale clienților, care nu au fost încă satisfăcute.

2. Segmentarea slabă a pieței și selectarea publicului țintă

Cea mai mare problemă a companiilor este că nu cunosc suficient piața și consumatorii. La întrebarea cine este grupul vostru țintă, antreprenorii răspund adesea toată lumea. Acest lucru, pur și simplu, nu este adevărat deoarece nu toți consumatorii sunt clienți fideli.

Trebuie să vă concentrați pe segmentul de piață care iubește cu adevărat produsele dvs. Grupul țintă trebuie să fie familiarizat cu ceea ce oferă compania dvs. și trebuie să cunoașteți diferența exactă dintre oferta dvs. și oferta concurenței.

3. Relații slabe cu părțile interesate

Stakeholderii sunt toate părțile interesate de afacerea companiei. Aceștia sunt angajații, furnizorii, distribuitorii, investitorii, acționarii...

Este important să gestionați bine relațiile cu părțile interesate. Rezultatele economice de astăzi ale companiei dvs. vor depinde de modul în care afacerea dvs. își tratează partenerii (angajații, distribuitorii, furnizorii)...).

Dacă cultivați relații bune cu partenerii dvs., puteți avea acces la idei noi care stimulează afacerea. Dacă doriți să plătiți cât mai puțin un distribuitor sau să oferiți o recompensă mică unui angajat pentru rezultatele obținute, atunci efectele profitului, dacă economisiți în detrimentul partenerului, vor fi de scurtă durată.

4. Necunoașterea concurenței

Companiile se gândesc adesea la concurenții apropiați și direcți și nu acordă atenție concurenților la distanță și noilor tehnologii. O idee bună să alegeți o persoană care va culege informații despre concurență sau să angajați o persoană care a lucrat înainte pentru concurență, ca să aveți acces la modul de gândire al concurenței.

Dacă vă aflați în competiție cu un adversar puternic pentru o afacere importantă, întrebarea este cum veți câștiga dacă nu aveți informații despre obiectivele, resursele, prețurile și strategia concurenței. Este mai bine să aveți deja aceste informații în baza de date a persoanei responsabile cu monitorizarea concurenței.

O mare amenințare pentru companie poate fi, de asemenea, o nouă tehnologie. Trebuie să urmați și să investiți în tehnologie pentru că așa vă protejați viitorul.

Trebuie să colectați în mod regulat informații despre concurență, să urmăriți cu atenție noile tehnologii și să pregătiți o ofertă mai bună decât concurența. În acest fel, veți descoperi oportunități noi care vor poziționa mai bine compania dvs. pe piață.


Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
Fazele privind rezolvarea problemelor aplicate de către manageri Cum să anticipați viitoarea cerere?
Are sens să investim în cunoştinţe? 10 porunci manageriale

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.