Cursul Relațiile cu media

Domeniul relațiilor cu media a apărut ca o necesitate de a se crea o imagine pozitivă sau de a se ameliora publicitatea negativă a unei companii în public. Reprezintă unul dintre cele mai importante domenii ale relațiilor cu publicul, deoarece o bună colaborare a companiilor cu mass-media este decisivă. Construirea relațiilor bune cu mass-media este un proces fundamental și lung, pentru care este nevoie de abordarea profesională a managerului PR, menținerea relațiilor bune și plasarea informațiilor corespunzătoare. Câteva dintre cele mai reușite modalități de plasare a informațiilor sunt comunicatele de presă și conferințele de presă. Există diferite motive care pot influența organizarea acestor evenimente, dar este foarte important ca informațiile să fie decisive pentru segmentul țintă. Companiile riscă ca mass-media să nu plaseze mesajul dacă informația lor nu este actualizată, credibilă sau actuală. 

Relațiile cu media includ și PR-ul de criză, respectiv soluționarea litigiilor din companii. Pentru a comunica cu segmentul țintă, companiile folosesc tot mai des mass-media, dar odată cu dezvoltarea tehnologiilor moderne, preiau controlul în plasarea informațiilor către consumatori. Câteva dintre instrumentele care s-au dezvoltat și care prezintă o imagine pozitivă a companiilor sunt site-ul companiei, blogul, rețelele sociale. Ca instrument de PR, rețelele sociale permit interactivitatea cu segmentul țintă și creează o imagine pozitivă a companiei, dacă datele se actualizează zilnic și răspunde la comentariile sau sugestiile consumatorilor.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: Public Relations și Marketing and Marketing Management.

Cursul Relațiile cu media – descriere și scop

Relațiile cu media reprezintă cel mai important set de activități din cadrul relațiilor cu publicul, care sunt planificate, strategice și stabilesc continuu și mențin relații reciproc avantajoase între companie și reprezentanții mass-media. Se analizează specificitățile profesiei de PR față de publicitate și jurnalism, precum și modalitățile de utilizare a instrumentelor de PR practice, precum comunicatul de presă, conferința de presă, interviul, site-ul corporativ, blogul și rețelele sociale. 

Relațiile cu mass-media nu sunt la fel ca advertisingul sau jurnalismul. Principala diferență dintre acești termeni constă în modul de lucru și de comunicare cu stakeholderii. Pe lângă modul de lucru, este important de menționat că există o diferență clară în modul în care se plasează un anumit mesaj în public. Advertisingul trebuie să plătească spațiul media, în timp ce managerul PR nu plătește plasarea mesajului de PR în mass-media, ci influențează reprezentanții mass-media să o publice gratuit. Scopul cursului este ca participanții să învețe cum să scrie comunicate de presă de efect, să organizeze conferințe de presă, să-și pregătească clientul pentru participare în mass-media, să comunice prin intermediul site-ului și a rețelelor sociale și să stabilească o relație de parteneriat cu reprezentanții mass-media, în vederea realizării unei imagini pozitive a companiei în public. 

Comunicatele de presă presupun următoarele etape: alegerea informației care îndeplinește criteriile publicului, scrierea comunicatelor, trimiterea comunicatelor și așa-numitul follow-up. Organizarea comunicatelor trebuie să fie fundamentală și pregătită adecvat, pentru a se trimite mesajul corect către public. Conferința de presă este o activitate mai complexă decât comunicatul de presă și poate stimula interactivitatea, respectiv există posibilitatea unor explicații și întrebări suplimentare. La organizarea conferinței trebuie să se acorde o atenție deosebită la locație, termen, ziua săptămânii etc., pentru a nu se ajunge la suprapunerea unor evenimente importante în loc de menținerea conferinței. În cadrul lecțiilor va fi prezentată semnificația site-ului corporativ, a blogului și rețelelor sociale în plasarea mesajelor și ce imagine creează în public anunțurile actuale și adecvate ale companiei. 

Cursul Relațiile cu media vă vor răspunde la următoarele întrebări:

Ce presupune strategia relațiilor cu media?

O strategie bine planificată a relațiilor cu media cuprinde obiective pe termen lung, precum crearea unei imagini pozitive a companiei, îmbunătățirea poziției în mass-media și reputația companiei în mass-media. Există trei relații strategice cu mass-media: defensivă, proactivă și de criză. Relația defensivă cu mass-media presupune ca PR-ul să răspundă la întrebările jurnaliștilor. La relația proactivă cu mass-media, activitățile de PR sunt diferite față de relația defensivă, iar aceasta este o strategie în care PR-ul creează strategia completă pentru a atrage atenția mass-media. Relația de criză cu mass-media este cea mai sensibilă strategie, în care managerul PR trebuie să creeze întreaga strategie din cauza situației de criză apărute. Este foarte important să se creeze un răspuns bun și adecvat la situația dată, pentru a reduce influența comentariilor negative ale situației de criză.

Care sunt etapele organizării conferinței de presă?

Conferința de presă este unul dintre cele mai bune instrumente de PR, care se folosește atunci când compania dorește să publice informații care vizează publicul larg. Pentru a ajunge la cel mai divers public țintă, se invită mai multe media diferite. Cel mai mare avantaj al organizării conferinței de presă este în interactivitatea jurnaliștilor și a interlocutorilor, ajungând astfel la explicații și întrebări suplimentare. Organizarea conferinței de presă este un instrument foarte scump, așadar companiile aleg această metodă doar atunci când au un motiv suficient de mare și justificat. Procesul de organizare a conferinței de presă începe cu o definiție clară a obiectivului conferinței, stabilirea unei date, alegerea participanților, pregătirea materialului aferent, trimiterea invitațiilor și reamintirea jurnaliștilor cu privire la conferință. 

Care este importanța interviului, site-ului, blogului și a rețelelor sociale în PR?

Instrumentele de PR, precum interviul, site-ul, blogul și rețelele sociale, pot influența pozitiv reputația unei companii și pot duce la creșterea vânzării serviciilor sau a anumitor produse. Interviul presupune exprimarea jurnalistică și se plasează, în principal, într-un mediu. Avantajele interviului sunt abordarea detaliată a unei teme, conținut exclusiv pe care în oferă interlocutorul unei media și personalizarea mesajului. De regulă, interviul este acordat de către PR-ul unei companii sau de către persoana care poate să înlocuiască PR-ul companiei. Site-ul corporativ, blogul și rețelele sociale reprezintă media pe care compania le controlează complet în câmpul de plasare a informațiilor la consumatori și mass-media. La acest tip de mass-media este foarte important de menționat că fiecare conținut public este disponibil tuturor și că publicațiile și plasarea informațiilor trebuie create cu atenție.

Planul și programa cursului

  • Definiția relațiilor cu publicul și delimitarea în raport cu profesiile conexe – gestionarea comunicării între companie și public pentru a se crea o imagine pozitivă despre companie în public
  • Strategia relațiilor cu media – consolidarea încrederii dintre companie și reprezentantul mass-media
  • Comunicatul de presă – crearea și urmărirea instrumentului de bază în comunicarea cu redacția 
  • Organizarea conferinței de presă – dezvoltarea unei relații bune cu mass-media și un nivel ridicat de publicitate 
  • Interviul, site-ul, blogul și rețelele sociale ca instrumente de PR

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2020/21 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.