Cum să vă dublaţi productivitatea fără efort

Dacă veţi începe să utilizaţi tehnici de creştere a productivităţii, există o mare probabilitate de a vă dubla rezultatele pe care le obţineţi.

Unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri de personal development din lume, Steve Pavlina, a reuşit să-şi mărească efectivitatea reală de la 25% până la aproape 90%.

Acest salt în productivitate este foarte uşor de realizat. 

De fapt, chiar şi când posedați cele mai valoroase abilități, dacă vă piedeţi timpul cu activităţi care nu sunt productive, rezultatele pe care le veți obţine vor fi mai mici, iar câştigul necorespunzător. 

Există cinci motive care pot justifica lipsa de productivitate. 

Verificaţi care dintre ele vă împiedică şi ce puteţi face în acest sens. După ce le eliminați, veţi lucra mai bine, veţi fi cu un pas înaintea concurenţei şi, ca rezultat, veţi obţine câştiguri mai mari. 

Lipsa de concentrare cauzată de „hoţii de timp

S-a descoperit că într-o oră de activitate neîntreruptă puteți efectua aceeași cantitate de muncă ca în patru ore de activitate cu întreruperi. Cercetatorii de la Universitatea din Illinois au descoperit că după un minut de întrerupere, e nevoie de 15 minute pentru a reveni la nivelul de concentrare anterior întreruperii.

Dacă sunteţi întrerupţi de 10 ori în timpul unei zile, pierdeți două ore de muncă concentrată. Sursele de întrerupere vin din diferite părţi: colegi care vă pun întrebări şi vă împărtăşesc idei, telefoane care sună, mail-uri.

Ce trebuie să faceţi?

Pentru o anumită perioadă de timp, două - trei ore, stingeţi telefonul, închideţi căsuța poștală, transmiteți-le persoanelor care ştiți că vă întrerup în timpul serviciului, să noteze şi să trimită prin e-mail, să noteze pe bileţele sau să ţină minte ceea ce vor să vă întrebe.

Apoi, alegeţi-vă o temă şi dedicaţi-vă doar ei. Faceţi o mică pauză la fiecare cincizeci de minute.

Dacă reuşiţi să vă izolaţi şi să câştigaţi timp cât nu vă întrerupe nimeni, productivitatea dvs. va fi de şase ori mai mare. 

Teama de a spune oamenilor „nu”

E foarte bine să-i ajutaţi pe alţii, dar dacă exageraţi, acest lucru va fi în dezavantajul sarcinilor şi priorităţilor personale, deci nu vă va fi de niciun folos. 

Capacitatea de a refuza pentru a nu vă suprasolicita devine tot mai valoroasă.

Pe de altă parte, deşi utile, refuzurile vă pot cauza probleme. Vă este teamă că oamenii nu o să vă placă sau că nu o să vă accepte. Vă este teamă că veţi jigni pe cineva sau că în acest fel vă veţi ameninţa propria carieră. 

Cum ar trebui să reacţionaţi?

Ţineţi minte că nu-i puteţi ajuta pe toţi. Încercările de a face acest lucru provoacă stres şi griji. Dacă cineva vă respectă mai puţin pentru că vă înţelegeţi priorităţile şi nu sunteţi pregătit/ă să-i ajutaţi oricând pe toţi, aceasta nu este o aşteptare realistă din partea lor.

Din fericire, totul poate fi explicat. Îi puteți spune clientului, directorului sau chiar managerului: „Eu astăzi am o agendă de îndeplinit. Lucrez conform unui plan, iar dacă nu ajung să fac totul astăzi, acest lucru va cauza probleme companiei, din cauza obligaţiilor pe care le am mâine sau poimâine. De aceea nu vă pot ajuta acum. Vă propun, asta dacă nu reuşiţi să rezolvaţi problema până atunci, să vă ajut în următoarele trei zile.”

Griji legate de finanţe

Dacă sunteţi ca majoritatea oamenilor, atunci nici dvs. nu vă este uşor să vă concentraţi la serviciu dacă aveţi probleme finaciare.

Dacă vă gândiţi mereu cum să vă plătiți facturile, rata pentru creditul imobiliar, taxele pentru autoturismul pe care l-aţi luat în leasing, sigur veţi fi neliniştit/ă.

De aceea, e util să vă calculați cu regularitate bugetul personal şi să vă îndatoraţi până la un nivel care nu vă va suprasolicita financiar. 

De asemenea, faceţi un plan pentru a ajunge la anumit nivel de câştig, care să vă satisfacă. Umanistul şi pedagogul David Star Jordan a afirmat: „Lumea face loc unei persoane care ştie încotro se îndreaptă.”

Şi ţineţi minte: faptul că vă faceţi griji în ceea ce priveşte finanţele, nu înseamnă că ați și rezolvat problema finaciară respectivă. Dimpotrivă, veţi fi doar mult mai stresat/ă şi mai puţin productiv/ă. De aceea, ţineţi minte, când nu vă puteţi rezolva problema, nu aveţi niciun motiv să vă îngrijoraţi.

Schimbarea modului de gândire ne schimbă şi modul de comportare, ceea ce duce mai departe la schimbarea rezultatelor pe care le obţinem. Acest lucru a fost dovedit ştiinţific la Universitatea din Pennsylvania, după mai mult de 80.000 de ore de studiu. Grija este doar un mod greşit de a gândi, care trebuie înlocuit printr-o perspectivă productivă asupra problemei reale. Încercaţi.

Schimbarea modului de gândire nu vă va rezolva probleme finaciare, dar vă va motiva să preluaţi acţiunile necesare. 

Presiunea termenelor

Întotdeauna vor exista clienţi şi colegi care au aşteptări nerealiste. 

Aceștia stabilesc termene nerezonabile pentru finalizarea sarcinilor. Acest lucru este de înţeles, din punctul lor de vedere. Dacă sarcina nu este finalizată la timp, aceştia vor fi afectaţi într-un anumit fel. 

Dar, întrebarea care vă interesează este cum să fiţi productiv/ă când trebuie să lucraţi sub presiune? Într-adevăr, ştirea că există un număr mare de sarcini care trebuie finalizate până la un anumit termen este o mare piedică în calea productivității. Deşi există persoane cărora le place să lucreze sub presiune, majoritatea eşuează din acest punct de vedere

De aceea, vă dăm un sfat. Dacă timpul necesar finalizării unei acțiuni este de trei săptămâni, spuneţi că o veţi termina în patru săptămâni. În acest fel veţi putea să lucraţi fără stres. 

Iar în plus, veţi finaliza activitatea mai repede.

Oboseala cauzată de lipsa de odihnă şi somn

Cum să vă concentraţi asupra muncii dacă sunteţi prea obosit? Amânați munca pe mâine. Odihniţi-vă și reveniţi mâine, cu mintea limpede.

Omul de afaceri Jacopo Peterman şi-a pierdut compania în valoare de 50 milioane de dolari din cauza managementului slab, iar când mai târziu a reuşit să o reconstruiască, a făcut cunoscut unul dintre secretele revenirii sale: „Oamenii cred că atunci când au probleme, trebuie să lucreze mai mult pentru a le rezolva. Eu am descoperit contrariul - în astfel de situaţii cel mai important este să dormi liniştit, fără grija zilei de mâine. Te vei simți mai odihnit, mai concentrat, cu mintea mai limpede. Plin de energie. ”

Odihna şi relaxarea nu sunt importante doar pentru sănătate, ci vă pot face mai creativi.

Amintiţi-vă de cuvintele filosofului grec Plutarh: „Odihna este esența muncii”.

Cum să deveniţi organizat/ă în mod sistematic

Organizarea necesită timp, dar dezorganizarea vă ia și mai mult timp. Învăţaţi să economisiţi timp şi învăţaţi pentru a economisi timp.

Dorinţa noastră în ceea ce vă privește este una relativ simplă: să vă ajutăm să dobândiți abilităţi de afaceri cu ajutorul cărora vă veţi îndeplini mai uşor propriile ambiţii pentru a câştiga foarte bine.


Aflaţi mai multe despre BusinessAcademy.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2017/18 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.