Cum să aveţi grijă de clienţi?

Grija faţă de clienţi se reflectă în tratarea lor specială și în respectarea nevoilor lor. O atenție deosebită acordată acestora este adesea motivul pentru care clienții preferă o companie în defavoarea alteia.

În cadrul acestui proces, este foarte important:

1. Să demonstrați integritate

Aceasta înseamnă să doriți în mod sincer să vă ajutați clientul. Atunci când clientul înțelege acest lucru, legătura lui cu dvs. va deveni foarte puternică. Ca să reușiţi, trebuie să comunicați cinstit și deschis cu clientul. Nu-i ascundeţi informații. Gândiţi ca o persoană cu integritate. Clientul va ajunge să vă considere o parte integrantă a succesului său.

2. Să stabiliţi o relație de încredere cu clientul

Înainte de a începe să descoperiți obiectivele clientului, trebuie să stabiliți cu el o relație bună și de încredere reciprocă. Pentru a reuși aceasta, trebuie să puneți clientul și interesele lui în centrul procesului de vânzare. Dacă acceptaţi ideea că singurul dvs. scop este să ajutați clientul și nu doar să îi vindeţi ceva, veți stabili o relație de încredere reciprocă.

3. Să fiţi prietenul clientului dvs.

Gândiţi-vă la client ca la un prieten nou și la fel ca și cu orice prieten nou, abordați relația treptat, nu vă apropiați de el prea repede pentru că nu va crede că sunteți sincer în dorința de a-l ajuta.

4. Să puneţi întrebări

Adresarea de întrebări pentru a descoperi dorinţele clientului este o parte importantă a procesului de stabilire a relației de încredere, deoarece astfel îi arătaţi că sunteți cu adevărat interesat de nevoile lui.

5. Să-l ascultați cu atenţie

Nu vorbiţi prea mult. Lăsați clientul să vorbească și ascultați-l cu atenție. Cu cât îl faceți să se deschidă şi să vă vorbească despre problemele şi gândurile sale, cu atât veți reuşi mai repede să găsiţi o soluţie adecvată și să vindeţi. A asculta nu înseamnă doar a lăsa clientul să vorbească. Înseamnă a investi energie pentru a înțelege ce spune clientul. Veți înțelege cu ușurință mesajul dacă îi urmăriți cu atenție tonul și gesturile. De asemenea, este important să îl asigurați că ascultați cu atenție ceea ce spune. Priviţi-l direct în ochi, și cu un semn din cap sau printr-un scurt comentariu, transmiteți-i că îi acordați atenția dvs. deplină.

6. Să fiţi pregătiţi pentru întâlnirea cu clientul

Ca să negociați cât mai bine cu clientul, mai întâi trebuie bine să vă pregătiți și să strângeți cât mai multe informații despre el și afacerea lui. Cu toate acestea, informațiile cheie cu privire la gândurile, îngrijorările şi obiectivele lui, le veţi auzi de la el însuşi. Atunci când mergeți la o întâlnire cu un client despre care nu aveți suficiente informații, nu pregătiți dinainte o prezentare, deoarece se poate ca clientul dumneavoastră să nu fie interesat de același lucru ca cel precedent, deși se găsesc în situații similare.

7. Să fiţi sinceri cu clienţii

Dacă nu sunteți siguri că vă puteți ajuta clientul, nu evitați să îi comunicaţi deschis acest lucru, deoarece şi în acest mod veți stabili o relație de încredere. Dacă spuneți că aveți o soluție la problema sa, dar nu o aveți, nu faceți decât să amânaţi momentul adevărului. Mai devreme sau mai târziu, clientul îşi va da seama de acest lucru, iar integritatea dumneavoastră va fi pierdută pentru totdeauna. Dacă aveți nevoie de un timp pentru a veni cu o soluție, comunicaţi-i acest fapt clientului și vedeţi când îl puteți contacta din nou cu sugestii concrete.

8.  Să acordaţi atenţie clientului şi după vânzare

Modul în care vă comportați după ce vindeți produsul are un efect decisiv asupra relației de afaceri actuale și viitoare cu clientul, precum și asupra intenției sale de a vă recomanda prietenilor și cunoștințelor. Fiți conștienți de importanța perioadei care urmează după efectuarea tranzacției și acordați o atenție deosebită clienților dvs. și după vânzare, deoarece aceasta transmite că aveți intenții bune și că sunteți cinstiţi.

 

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
7 lucruri care trebuie evitate în marketing 9 metode de planificare a marketingului
10 strategii de marketing cunoscute 3 strategii de relaţii publice

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2018/19 este în curs

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.