7 lucruri care trebuie evitate în marketing

Cu ocazia formulării strategiei de marketing, există lucruri care trebuie evitate indiferent de faptul că pot aduce un profit de scurtă durată. În condiţiile unei concurenţe tot mai mari şi în condiţiile unei globalizări ale afacerilor, dvs. realizaţi anumite pierderi într-un termen mai lung.

De aceea este important să evitaţi următoarele 7 lucruri:

1. Preţuri înalte

Cu ocazia plasării produselor sau a serviciilor, un factor foarte important este ca preţul să fie unul corect.

Preţurile înalte pot apărea din cauza a 2 factori, şi anume din cauza:

  • costurilor înalte de distribuire 
  • costurilor înalte ale proagandei şi ale promovării. 

Intermediarii pot deseori mări preţurile mult mai mult decât ce este valoarea serviciilor pe care le oferă, ceea ce influenţează preţul final (vânzarea cu amănuntul) al produselor sau serviciilor pe care cumpărătorul final trebuie să le plătească. Se poate întâmpla să existe mai mulţi intermediari în lanţ, se poate întâmpla ca intermediarii să fie ineficienţi,să ofere servicii incomplete sau duble, au un management şi o planificare proastă. Rezultatul care se obţine sunt costurile înalte de distrubuire pe care le plătesc cumpărătorii în formă de unele preţuri mai înalte.

Asupra preţurilor înalte influenţează şi costurile înalte de propagandă şi promovare. În loc de o valoare  reală şi funcţională, ambalajul şi promovarea pot adăuga doar o valoare psihică produsului. Deseori, vânzătorii cu amănuntul folosesc o promovare suplimentară precum propaganda, expoziţiile etc., ceea ce, de asemenea, poate aduce la mărirea preţului de vânzare cu amănuntul. 



2. Păcălirea cumpărătorilor

Fiţi atenţi să nu păcăliţi cumpărătorii spunându-le că vor obţine o valoare mai mare decâte ceea ce obţin într-adevăr.

Practica de păcălire este legată de trei domenii: preţ, promovare şi ambalaj. 

Păcălirea legată de preţ se referă la cazurile precum: publicitate (propagandă) falsă a preţurilor "de fabricare" sau a preţurilor "en-gros" sau a unor reduceri mari ca urmare a unor preţuri enorm de mari prezentate precedent. 

Păcălirea legată de promovare se referă la cazurile precum supraestimarea caracteristicilor produsului, stimularea cumpărătorului să vină la magazin pentru a cumpăra un produs care nu există etc.

Păcălirea legată de ambalaj se referă la exagerarea în ceea ce priveşte conţinutul ambalajului printr-un design corespunzător, neumplerea ambajalului cu conţinut până la vârf, folosirea unor etichete greşite sau descrierea greşită a dimensiunii, utilizând unii termeni de neînţeles.

 

3. O utilitate şi o siguranţă insuficientă a produselor

Sunt foarte frecvente unele produse de o calitate proastă sau produse care nu sunt sigure.

Unele produse oferă o utilitate foarte mică. Pe piaţă există numeroase mărci de produse care promit multe beneficii de la produsul respectiv. Aceasta provoacă deseori confuzii la cumpărători. De fapt, cumpărătorii deseori plătesc mai mult pentru beneficiile produselor care nici nu există.

Motivele din cauza cărora un produs nu este sigur sunt: indiferenţa producătorului, o complexitate mai mare a produsului, personal insuficient instruit precum şi un control slab al calităţii.

Modul în care trataţi calitatea produselor şi problemele de siguranţă, pot afecta sau îmbunătăţi reputaţia dvs. Dacă vindeţi unele produse de o calitate proastă şi nesigure, vă asumaţi riscul de a avea conflicte cu cumpărătorii sau cu asociaţiile de consumatori. Cumpărătorii care nu sunt mulţumiţi cu produsele dvs. pot evita alte produse pe care le oferiţi şi pot transmite altor cumpărători să procedeze la fel. Trebuie să ştiţi că, din punct de vedere al cumpărătorului, înaltele standarde etice sunt în conformitate cu calitatea şi au ca rezultat satisfacţia cumpărătorului, ceea ce creează unele relaţii profitabile cu cumpărătorii.



4. Învechirea planificată a produselor

Este foarte important să nu forţaţi prematur învechirea produselor înainte de a fi într-adevăr necesară o schimbare. Nu schimbaţi frecvent şi continuu concepetele cumpărătorilor în legătură cu stilurile acceptabile, pentru a-i încuraja la unele cumpărături mai mari (cum sunt, de exemplu, tendinţele modei în industria de îmbrăcăminte şi încălţăminte). 


5. Preferinţa faţă de cumpărătorii cu posibilităţi mai mari de cumpărare

Aveţi grijă să nu preferaţi cumpărătorii cu venituri mai mari. Trebuie să creaţi unele sisteme de marketing mai bune şi pentru cei care au venituri mai mici. De asemenea, nu trebuie să propagaţi unele valori proaste, nu trebuie să vindeţi o marfă veche ca una nouă sau să calculaţi unele rate ridicate în urma unei vânzari la credit.

 

6. Crearea unor bariere la intrarea pe piaţă a concurenţei şi concurenţa neloială

Evitaţi crearea anumitor bariere la intrarea pe piaţă pentru noile organizaţii. Utilizând anumite patente şi prin unele investiţii mari în promovare, furnizorii sau vânzătorii se pot deseori asocia pentru a nu permite intrarea concurenţei pe piaţă. Nu faceţi să vă acuze pentru o practică nedreaptă faţă de concurenţă (concurenţa neloială) astfel încât veţi determina ca preţurile produselor să fie mai mici decât costurile producţiei, sau astfel încât veţi descuraja cumpărarea produselor concurente.



7. Manipularea prin publicitate

Cu ocazia publicităţii nu trebuie să manipulaţi persoanele sensibile, în special copiii, nu trebuie să suprasolicitaţi în legătură cu caracteristicile produselor etc. Trebuie să vă străduiţi să nu exageraţi cu o publicitate prea frecventă. Oamenii sunt contra unei propagande de "prizonier" în locurile precum şcolile, sălile de aşteptare la medic şi aeroporturile. De asemenea, este important să nu transmiteţi cumpărătorilor costurile publicitare, astfel încât veţi pune unele preţuri mai mari la produse. 

 

Autorul textului: Miroslav Zorić

Vezi toate textele din Baza de cunoştinţe » Vezi textele în această categorie »
Poate v-ar interesa aceste articole
10 strategii de marketing cunoscute Corespondența de afaceri - reguli de limbă și ortografie
Negocierea cu cumpărătorii 8 modalități pentru câștigarea cumpărătorilor